Perempuan botak HUDUH!!


Sama ada lelaki atau perempuan, rambut kita akan gugur sehingga 125 helai sehari. Bagaimanapun, rambut baru akan tumbuh menggantikan yang gugur, kecuali seseorang itu sudah mulai botak.

Masalah ini tidak hanya terjadi kepada lelaki sahaja. Wanita dan lelakihilang ketebalan rambut apabila mereka semakin berusia. Malangnya, lebih ramai lelaki menjadi botak sepenuhnya berbanding wanita.

KENAPA LELAKI CEPAT BOTAK???

Masalah ini berpunca daripada polikal rambut yang semakin menyusut. Apabila polikal rambut yang tidak boleh menghasilkan rambut baru menggantikan rambut yang gugur setiap hari, kita akan kehilangan rambut secara kekal.

Polikal rambut kita turut menyusut akibat pertukaran hormon. Kaum adam mempunyai pula botak jenis tipikal disebabkan oleh hormon "testosteron".

Para penyelidik juga mendapati bahawa faktor umur, jantina dan keturunan seseorang turut menyumbang kepada masalah botak. Jika ibu @ bapa anda botak, "BERJAGA-JAGALAH"... Anda mungkin salah seorang yang dianggap bertuah (sbb tidak perlukan sikat.)...hahaha...

Tapi, botak bukanlah sesuatu yang melucukan @ memalukan bagi seorang lelaki. Malah bagi sesetengah orang perempuan, lelaki botak sering dianggap "SEXY", bijak dan berkarisma... Sebaliknya, lelaki menganggap perempuan botak hodoh dan tidak sempurna lantaran hilang mahkota keagungan seorang wanita..!!!

s/b: kalau korg nk kawin jgn lar pilih pempuan yang xde rmbut @ BOTAK...hahahha..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis