Betol ker 2012 tu hari kiamat???

(Teka teki, apakah benda, lahir setahun sekali, tapi mempunyai 12 kemaluan?)
Maaflah sebab terpaksa tulis entry dengan tajuk sebodoh ini, terpaksa? Ya! Sebab aku nak selamatkan inbox email aku, almaklumlah, sejak aku tulis isu video arrivals dan konspirasi, sudah tiada langsung email bertanya soalan bodoh dalam inbox aku, maka bab kiamat tahun depan, TERPAKSA aku tulis..
Mula mula korang email..

“Abang Hamka, apa pendapat Abang Hamka tentang berita yang mengatakan kiamat bakal berlaku pada december 2012?”

Aku yang sedang bosan waktu tu, dan memandangkan email kau pendek benar, maka aku terus jawab.
“mengarut semua tu”

Tapi tak sampai 5 minit, sudah ada reply:

Cuba lihat kalendar untuk tahun 2012... 1 Ramadhan pada tahun 2012 jatuh pada 20 Julai iaitu hari Jumaat, jadi 3 Ogos 2012 bersamaan 15 Ramadan juga pada hari Jumaat. Sama dengan satu hadis Nabi SAW tentang huru hara besar yang akan terjadi pada tengah malam pertengahan Ramadhan iaitu hari Jumaat 15 Ramadhan di bumi ini. Huru hara yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur... Satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dari langit, bukan kiamat tetapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3, yang tinggal hanya 1/3 shj. ( Menurut kajian NASA, pada 21-12-2012 satu planet yg yang dikenali planet X akan melintasi bumi ) Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 itu?


Bla bla bla.., panjang lagi email siap letak hadith untuk kuatkan hujjah. Malas nak qoute sebab takut korang jadi sama bosan macam aku...

Ulasan aku:
Tak salah kau nak percaya hari jummat depan atau december tahun depan akan berlaku kiamat lalu beramal ibadat dan berakhlak mulia seolah olah mati esok hari, bagus untuk kamu dan dunia!, tapi bila kau paksa orang lain percaya dengan bagi bukti sains dan hadith kononnya hari jummat depan atau december tahun depan akan berlaku kiamat sedangkan bukti sains di petik dari email Forward dan bukti hadith dipetik dari sumber yang tak jelas, itu yang bodoh!

Bengong!

Dulu dah ada orang tanya dekat FB dalam ruangan discussion, dan aku dah jawab kat situ, siapa siapa yang email dua tiga kali, bila aku rajin, aku akan bagi link FB tu, tapi sekarang, FB dah delete pulak ruang discussion, maka terpaksalah(terpaksa? Ya, sebab tak nak inbox email aku di hujani seolan bodoh ni lagi) terpaksalah aku jawab kat blog sebagai skema untuk soalan: .

APAKAH YANG BAKAL BERLAKU PADA DECEMBER 2012?

Jawapan.
Tak payah buang masa nak kaji bab ramalan ni, takde orang tahu masa depan dengan tepat melainkan Allah, rahsia tarikh lahir dan persolanliti masa depan, rahsia bulan lahir dan sikap masa depan, rahsia tahi lalat dan nasib masa depan, semua tu mengarut, walau canggih macam mana bunyinye, Numerologi ke apa ke jadah ke? Pergi mampus lah dengan orang yang percaya.

Korang tak rasa malu ke bila jumpa kawan dan bertanya dengan niat berlagak pandai tapi sebenarnya bodoh:

Contoh:
“eh, kau tahu tak, akhir tahun depan, kiamat?

Lalu bila kawan kau menafikan, terus kau berhujjah, Hah itulah kau, menurut satu sumber (Email forward, atau info FB sharing?), kiamat akan berlaku tahun depan, semua orang dah ‘like’ berita ni, kau jer tak tahu!
Kalau kau budak umur 15 tahun, ok ler, tapi, argghh, malas dah aku nak ulas, rasa bosan dan terlalu menghina kebijaksanaan aku pulak layan orang bodoh macam kau!

Mari sini, aku bagi ramalan tepat apa yang bakal berlaku pada hujung tahun 2012.
Pada akhir tahun depan, Kelendar 2013 akan laku. Tapi jangan beli kelendar lucah sebab kiamat sudah dekat..

Eh?!, aku dah terbagi jawapan untuk tagline, apakah benda, lahir setahun sekali, tapi mempunyai 12 kemaluan, jawapannya adalah: Kelendar lucah. Woha!

Sekian, tak lawak!

Ps: Dalam setiap jiwa, ada kiamat kecil, yang pasti berlaku bila bila masa.... please take note, dan sebab kau panggil aku abang, maka aku anggap kau budak umur 12 tahun, pergilah merajuk! Abang nak pergi cukur bulu kemaluan ketiak jap, woha!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis